სიახლეები
სამასწავლებლო

„გამოცდაზე გამსვლელ პედაგოგებს ვურჩევ მშვიდად და მოტივაციით გავიდნენ გამოცდაზე“ - მზია გოგაძე, დაბა შუახევის საჯარო სკოლის დირექტორი
23-06-2021
-
+


როგორ აჯამებს 2020-2021 სასწავლო წელს? რა გამოწვევების წინაშე დადგა სკოლა და როგორც დირექტორმა, როგორ მოახერხა მათი დაძლევა? რას ურჩევდა გამოცდაზე გამსვლელ პედაგოგებსა და რა მიმართულებით სურთ სწავლა აბიტურიენტებს? - ამ და სხვა საინტერესო თემაზე დაბა შუახევის საჯარო სკოლის დირექტორი მზია გოგაძე გვესაუბრება:

- როგორ შეაჯამებდით 2020-2021 სასწავლო წელს ? რა გამოწვევების წინაშე დადგა სკოლა, თქვენ როგორც დირექტორი და როგორ მოახერხეთ მათი დაძლევა?

- 2020 -2021 სასწავლო  წლის დასაწყისს შევხვდით დიდი სამზადისითა და მოლოდინით, რომ სწავლა საკლასო ოთახებში დაიწყებოდა. არსებული რეკომენდაციების დაცვით მომზადდა ყველაფერი, თუმცა 14 სექტემბერს გავიგეთ, რომ სწავლა დისტანციურად დაიწყებოდა. მაშინვე ვაცნობეთ მოსწავლეთა მშობლებს, კლასის დამრიგებლებსა და პედაგოგებს დავუგზავნეთ გაკვეთილების ცხრილი და სწავლა დისტანციურად დავიწყეთ. მაღალმთიანი რაგიონისათვის დიდი გამოწვევის მიუხედავად, დირექციის წევრთა კოორდინირებული მუშაობის შედეგად სასწავლო პროცესი ჯერ სოციალური ქსელის საშუალებით დაიწყო, რამდენიმე დღეში საგანმანათლებლო პლატფორმა teamsi-ის გამოყენება დავიწყეთ. თავდაპირველად სირთულეების წინაშე დავდექით, მაგრამ სკოლის დირექტორის მოადგილის მაღალი კომპეტენცია, მისი მუდმივი ჩართულობა სასწავლო პროცესის გამართულად მუშაობაში, ასევე მასწავლებელთა დიდი ინტერესი, შეესწავლათ ყველა სიახლე, გვიადვილებდა სირთულეების დაძლევას. ხშირად ვმართავდით ონლაინ შეხვედრებს, ვუზიარებდით ერთმანეთს გამოცდილებას, რათა სასწავლო პროცესი გამართულიყო, აქტიურად ჩაგვერთო მოსწავლეები, მიგვეწოდებინა მათთვის ყველა საჭირო ინფორმაცია. ჩვენი მუშაობის მიღწევად მიმაჩნია ის, რომ სასწავლო წლის პირველ სემესტრში დაბა შუახევის საჯარო სკოლის ექვსმა მასწავლებელმა წარმატებით გაიარა გარე დაკვირვება და მიიღო წამყვანი მასწავლებლის სტატუსი.

-  რამდენად გაიზარდა მშობელთა ჩართულობა სასკოლო-სააღმზრდელო პროცესებში და ძირითადად რა საკითხებს გამოჰყოფდით ამ პროცესში ?

- მშობელთა ჩართულობა, მათი აქტიური დახმარება სასწავლო პროცესის ნორმალურად წარმართვაში ძალიან მნიშვნელოვანი ფაქტორი იყო, თუმცა ყველაზე დიდ პრობლემას აქ წავაწყდით, მოსწავლეთა გარკვეული ნაწილი სოფლად ცხოვრობს, ინტერნეტის წვდომის პრობლემების გამო ხშირად ვერ ერთვებოდნენ მოსწავლეები სასწავლო პროცესში, მშობელთა უმეტესობა, ცალკეული გამონაკლისის გარდა, პასუხისმგებლობით ეკიდებოდა შვილის სწავლის საკითხს, შეუძინეს ტექნიკური საშუალებები, ყურადღებით ადევნებდნენ თვალყურს სასწავლო პროცესს. მოსწავლის მხრიდან გაკეთილებზე დაუსწრებლობის შემთხვევაში გვაცნობებდნენ მიზეზს.

- რა რჩევას მისცემდით მასწავლებელთა გამოცდაზე გამსვლელ პედაგოგებს და რამდენად საჭიროდ მიგაჩნიათ საგნობრივი და პროფესიული კომპეტენციის დადასტურების მსგავსი ფორმა ?

- მასწავლებელთა გამოცდაზე გამსვლელ პედაგოგებს წარმატებას ვუსურვებ და ვურჩევ მშვიდად, ემოციების დამორჩილებით, პასუხისმგებლობითა და მაღალი მოტივაციით გავიდნენ გამოცდაზე, ახსოვდეთ, რომ მათი მოსწავლეებისათვის ძალიან საყვარელი არიან და ახალ სასწავლო წელს მოუთმენლად ელიან მათთან შეხვედრას.

- როგორ ფიქრობთ, რამდენად შეიცვალა სხვადასხვა პროფესიებისადმი ახალგაზრდების არჩევანი და ძირითადად რა მიმართულებით სურთ სწავლის გაგრძელება თქვენ მოსწავლეებს ?

- პროფესიული არჩევანი მეტად მნიშვნელოვანი ნაბიჯია. ჩვენი მოსწავლეები ამ ნაბიჯის გადადგმისას საკუთარ ინტერესებსა და შესაძლებლობებს ითვალისწინებენ, თუმცა ხშირად ყურადღებას აქცევენ იმასაც, თუ რამდენად დასაქმებად და მაღალანაზღაურებად პროფესიას ირჩევენ. ბოლო წლების სტატისტიკის მიხედვით, ახალგაზრდები პედაგოგის პროფესიასაც ხშირად ირჩევენ.

- პირველკლასელთა სკოლაში შესვლის ასაკის სასწავლო წლის დაწყების თარიღთან მიბმა მუდმივი მსჯელობის და აზრთა სხვადასხვაობის საკითხია. თქვენ როგორ უყურებთ აღნიშნულ საკითხს?

- პირველკლასელთა სკოლაში შესვლის ასაკი სასწავლო წლის დაწყებასთან მიმართებით მეტად აღელვებთ ჩვენს მშობლებს, ხშირად გამოთქვამენ კიდეც უკმაყოფილებას. მართლაც, ხშირია შემთხვევა, რომ სულ რამდენიმე დღის ასაკობრივი სხვაობის გამო ბავშვი მთელ წელს ელოდება სკოლაში მისვლას, სკოლამდელი აღზრდის - ბაგა-ბაღის შემდეგ შორდება თანატოლებს. ვფიქრობ, ეს საკითხი მიოთხოვს შესაბამისი სტრუქტურისაგან შესწავლას და კანონის ბავსვთა სასარგებლოდ ცვლილებას.

კომენტარები


ეტალონი
ღონისძიებას ქალაქ ბათუმის N25 საჯარო სკოლა მასპინძლობს
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი აჭარაში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ქობულეთის 39 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ქობულეთის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
ღონისძიებას ქალაქ ბათუმის N25 საჯარო სკოლა მასპინძლობს
„ღმერთმა რომ საქართველოს გადმოხედოს, ატირდება“ - 23 აპრილი ივანე ჯავახიშვილის დაბადების დღეა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი აჭარაში გრძელდება
რესურსცენტრების ახალი დებულება - რომელ 5 ტერიტორიულ ორგანოს შეეხო ცვლილება და რა დაევალათ სკოლის დირექტორებისა თუ სამეურვეო საბჭოების მიმართულებით
მეთორმეტეკლასელებს სამი საგნის ექსპერტები შეხვდებიან - დეტალები
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
წიგნის სიყვარულის გაღვივების და ინტერესის გაჩენის მიზნით სკოლა ამ დღეს ყოველწლიურად სხვადასხვა სახის აქტივობით უერთდება
პროექტზე მუშაობდნენ მეოთხე კლასის მოსწავლეები მასწავლებელ ხათუნა ქამადაძესთან ერთად

 
ზემო ხანდაკის საჯარო სკოლის VI კლასში ბუნების გაკვეთილზე გაიმართა ლექცია-სემინარი
 
ღონისძიების ორგანიზატორი-ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი/ეკოკლუბის ხელმძღვანელი ლია რამიშვილი გახლდათ
საინტერესო
ღონისძიებას ქალაქ ბათუმის N25 საჯარო სკოლა მასპინძლობს
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი აჭარაში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ქობულეთის 39 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
როგორ უნდა გამოიყენოთ ნოველები სასწავლო პროცესში, როგორც სწავლების სტრატეგია?
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
საზოგადოება