სიახლეები
სიახლეები, რჩევები

„10 წელზე მეტია მე-12 კლასი არსებობს და რას გვიკეთებს? ხელს ვუწყობთ ვიღაცების მშვიდად გამდიდრებას ჩვენი შვილების ხარჯზე“
05-12-2021
-
+


განათლების სამინისტროს მიერ დაწყებული და დაუსრულებელი რეფორმები საზოგადოების კრიტიკის საგანი არერთხელ გამხდარა. გთავაზობთ სოციალურ ქსელში მშობლის, სოფო რაპავას მიერ გამოქვეყნებულ პოსტს, რომელშიც განათლების სამინისტროს მიერ დასურულებელ რეფორმებზე საუბრობს...

„ვინც მიცნობს მასწავლებელი, მშობელი თუ ბავშვი, იცის, როგორი აქტიური მშობელი ვარ. ვცდილობ, 20-ის პასიურობა ერთმა გავანეიტრალო; მოკლედ რა მინდა ვთქვა... ვიცი, სკოლის ადმინისტრაციის და მასწავლებლების ვალდებულება და მადლობელი ვარ ამ ვალდებულებების პირნათლად შესრულებისთვის და იმის იქეთ, კეთილი ნებით რაზეც დახარჯულან... ვიცი ჩემი და ჩემი შვილის უფლებები, რომელიც არასდროს ინტრიგნულად არ გამომიყენებია... მაგრამ აი, ორმა შვილმა დაამთავრა სკოლა და წლების მანძილზე ვერ ამოვხსენი, განათლების სამინისტროს რისი მიღწევა უნდა.

1. წლიდან წლამდე სახელმძღვანელოები რამდენიმეჯერ შეიცვალა და წინას არაფრით ჯობნის მომდევნო. რომ არა, მასწავლებლის (დაწყებითის) ენთუზიაზმი, კეთილი ნება და პასუხისმგებლობა მომავალი თაობის წინ, ჩემს შვილს (კონკრეტულად ნიკას) 4 წლის მანძილზე მშობლიურ ლიტერატურაში არაფერი არ ექნებოდა შესწავლილი სახელმძღვანელოს იმედად... დალოცოს ღმერთმა, ლია მასწავლებელი, რომელიც აქსეროქსებდა ნაწარმოებებს და აწერინებდა წაკითხულის შინაარსებს (რომელიც სკოლადამთავრებულების პრობლემააა)... და ამაზე სამინისტრო მეუბნება კი მასე უნდა ქნას მასწავლებელმა, მწვანე აქვს ანთებული სხვა წიგნების გამოყენებაშიო, თუ წლის განმავლობაში მასწავლებელი საპროგრამოზე მეტ ნაწარმოებს დააქსეროქსებს და ამით უნდა შეასწავლოს საგანი, სახელმძღვანელოს ბეჭდვაში ფულს რატომ ვიხდით?

იგივე ხდება მათემატიკაში, გრიფირებული წიგნით გამრავლების ტაბულა არ ეცოდინებოდა, რომ არა ისევ მასწავლებლის კეთილი ნება და არასაპროგრამო დამხმარე წიგნის მოშველიება!

2. მესმის, მე-12 კლასი ევროპული სტანდარტებია და უნდა იყოს, მაგრამ მარტო მისი თეორიულად არსებობაა ეგ სტანდარტი? კარგით, 2-3 წელი ვერ მოხერხდეს სიახლის გამართვა, მაგრამ 10 წელზე მეტია მე-12 კლასი არსებობს და რას გვიკეთებს? ექსტერნი რომ არ გამოყვეს მოსწავლეს იმის გამო დადის მთელი წელი სკოლაში ამის პარალელურად იყვლიფება და ვალებში ვარდება ოჯახი შვილმა რომ ეროვნულები ჩააბაროს. არ შეიძლება დაჯდეთ თქვენ, ეიი რეფორმატორებო და, მე-12 კლასი ცოტათი მიახლოებული მაინც გახადოთ ეროვნულების მოთხოვნებთან? არ შეიძლება ახალ ახალი სიახლის დანერგვას ძველი შეცდომით დანერგილი გამოასწოროთ?

3. მივესალმები სიახლეებს და ცვლილებებს, რომელიც აუცილებელია განათლების სისტემისთვის, მაგრამ მე როგორც რიგითი მშობელი, რომელიც დაინტერესებულია და ჩართულია შვილის განათლების მიღებაში, ამდენწლიანი მშობლის გამოცდილებიდან ვერ ვხედავ ვერცერთ რეფორმას, რომელმაც კარგი შედეგი დადო! ბოლო სიახლემ, რომელსაც კომპლექსური ჰქვია მოთმინების ფიალა გადაავსო (არა მარტო ჩემი). 3-ჯერ ვესწრებოდი რეფორმის ავტორების შეხვედრას "ზუმში" (მეგი კავთუაშვილის დაორგანიზებულს) ვიფიქრე, გამივლის გაბრაზებამეთქი და პირიქით, მომემატა.

2-2 საათიანი შეხვედრებიდან დავასკვენი:

ა) რეფორმამ თუ არ გაამართლა, თურმე მასწავლებელია დამნაშავე, თორემ ამ კომპლექსურებით განათლების სისტემაში არსებული ყველა ხარვეზი უნდა გამოსწორდეს! (მასწავლებელი შარშია)

ბ) როგორც 2×2=4! ისე ვარ დარწმუნებული ეს რეფორმაც ჩაფლავდება და დაზარალდება ჩემი შვილისნაირები და ჩემმნაირების ნერვები!

გ) რეფორმის ავტორები კი ბედნიერად გააგრძელებენ ცხოვრებას და ჩაუსხდებიან, რომ რომელიმე ქვეყნიდან გადმოაქართულონ მორიგი ვაი, რომ დაამატონ ამდენ უის!

დ) თუ მასწავლებლები ხმას არ ამოიღებენ და ცხვრებივით დაემორჩილებიან თავიანთ დამქირავებელს (სამინისტროს) თაობების დადებილებაში მიიღებენ შეგნებულად მონაწილეობას.

ე)თუ მშობლები ხმას არ ამოვიღებთ და მივყვებით დინებას რეფორმიდან-რეფორმამდე იმის იმედად რომ მოვამზადებთ რეპეტიტორებთან და უსწავლელს არ დავტოვებთ, ხელს ვუწყობთ ვიღაცეების მშვიდად გამდიდრებას ჩვენი შვილების ხარჯზე (სამინისტროზე მაქვს საუბარი)

მინდოდა მოკლედ, მაგრამ არ გამომივიდა, თან ბოლომდე მაინც ვერ ვთქვი სათქმელი!“


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
ჩოხატაურში „გუნდური ეტალონი“ მიმდინარეობს
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
ჩოხატაურში „გუნდური ეტალონი“ მიმდინარეობს
უფროსი სპეცმასწავლებლების საგამოცდო ტესტის შეფასების სქემა და ზოგადი კრიტერიუმები
მასწავლებელთა საგამოცდი ტესტის შეფასების კრიტერიუმები ცნობილია
შეუძლიათ თუ არა კანდიდატებს გასაუბრების ეტაპის ვიდეო ან აუდიო ჩაწერა - ინფორმაცია საგანმანათლებლო რესურსცენტრის უფროსის ვაკანსიით დაინტერესებულთათვის
პიროვნება
მე ვცდილობ გავიგო ჩემი თითოეული მოსწავლის უნიკალური გამოცდილება, შესაძლებლობები და სწავლის სტილი
სკოლები
აქტივობებს სკოლის მოსწავლეები, პედაგოგები და მშობლები ესწრებოდნენ
მათ ლამაზი სიმღერა შეასრულეს, სიტყვა წარმოთქვეს, ლექსები წაიკითხეს, დრო ნაყოფიერად გაატარეს და შესაძლებლობები კარგად წარმოაჩინეს
წლევანდელ გამოფენას განსაკუთრებული ხიბლი პედაგოგ ლალი ქშუტაშვილის კალიგრაფიულმა ნიმუშებმა შესძინა
აღსანიშნავია, რომ დედაენის დღისადმი მიძღვნილი კვირეული მასწავლებელ მარიამი გიორგაძის სადამრიგებლო IV კლასში დიდი წარმატებით დასრულდა
სკოლაში პატრიოტული ღონისძიება გაიმართა, მოსწავლეებმა კიდევ ერთხელ გაიხსენეს, 9 აპრილის უმძიმესი ტრაგედია, რომელიც საფუძვლად დაედო საქართველოს დამოუკიდებლობის აღდგენას
საინტერესო
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
16 აპრილს „ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატს ხონმა უმასპინძლა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი ამჯერად ხონში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ხობის 23 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ხობის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 23 გუნდი ეჯიბრება
სიახლეები
საზოგადოება